Uživatelky

Prohlédněte si profily všech našich uživatelek a ambasadorek. Inspirujte se zajímavými příběhy a navazujte nové kontakty.

Kateřina Boháčová
Kateřina Boháčová

Nice Belly

Její vlastní těhotenství ji inspirovalo k založení značky Nice Belly. Stejně jako ostatní ženy se musela nějak vyrovnat s tím, že její bříško roste. A že už přes něj nepřetáhne svá oblíbená trika a že sukně či kalhoty už tak lehce nedopne. Byly dvě možnosti – nakoupit si nové těhotenské oblečení nebo to vyřešit po svém. Druhá varianta zvítězila.

 
image

V roce 2008 začala „halit“ své bříško do barevných těhotenských pásů. Oblečení dostalo najednou nový šmrnc. A barevné doplňky se líbily i okolí. Nejdříve je prodávala na kreativním serveru. Dnes kromě pásů pro těhotné vyrábí zejména bederní pásy pro děti i dospělé a obaly na termoláhve. Všechny její výrobky mají jedno společné – jsou veselé, variabilní a můžete si být opravdu jistí jejich kvalitou.

Když jste začala pásy vyrábět, počítala jste s tím, že Vás to jednou bude živit?

V té době vlastně ne. Cílem mé činnosti nebylo založení firmy a zisk, ale spíš chuť podělit se o nápad a komunikovat s okolním světem, protože na mateřské je žena v jakémsi sociálním vakuu. Myslím, že těhotenství a porod dítěte je pro nás velmi zlomový okamžik. Vrátíme se tak trochu ke kořenům a začínáme přehodnocovat svůj dosavadní život. Ženy v ČR mají obrovskou výhodu, že mají tak dlouhou rodičovskou dovolenou. Máme šanci se zamyslet a zkusit něco nového. Něco, co nás baví, ale nikdy jsme neměly odvahu se do toho vrhnout.

image

Proč právě těhotenské pásy?

Šlo o produkty, které jsem dokázala svépomocí vytvářet. Nepotřebovala jsem sofistikované stroje ani speciální znalosti. A metodou pokus omyl jsem se dobrala až ke střihu, který je podle mých představ a plně funkční. Na druhou stranu textilní výroba není snadný obor. Panuje tu obrovská rivalita a pro malého výrobce je prakticky nemožné konkurovat levným výrobkům z Asie. Já ale věřím tomu, že lidé dnes už dokáží ocenit kvalitu. Moje zákaznice a zákazníci mají vysoké požadavky a rádi podpoří českého výrobce.

Jaké byly začátky?

Plné nejistoty a strachu. Bála jsme se, že nakoupím příliš materiálu, který se neprodá, že se mé zboží nebude lidem líbit atd. Dnes vidím, že mé obavy plynuly i z mého tehdejšího rozpoložení. Byla jsem čerstvou maminkou a to je období, kdy si ženy všeobecně po profesní stránce moc nevěří.

image

Podporovalo Vás tehdy Vaše okolí?

Zpočátku jsem velkou podporu necítila. Moje snaha byla vnímána jako mé „hobby“. Přes den jsem pečovala o dítě a po večerech šila, balila zboží a odpovídala na e-maily. Až když zájem vzrostl a já si sehnala švadlenky, naučila se práci delegovat a obrat se zvýšil. Pak teprve přišlo i uznání z okolí.

Rozhodla jste se skočit do podnikání „po hlavě“ nebo jste volila pozvolnější cestu?

Rozjezd byl velmi pozvolný a snažím se držet při zemi doposud. Mám dítě a nemohu si dovolit příliš riskovat. Kupovala jsem nejdříve menší množství materiálu a snažila se zboží co nejrychleji „otočit“, abych neměla příliš peněz v materiálu nebo ve zboží. Takový start je sice pomalý a zisky nejsou velké, ale sázíte na jistotu. Teprve s vyšším obratem jsem si mohla dovolit nakupovat více materiálu za lepší cenu. Tím pádem se mi zvyšoval i zisk.

Jakou změnou prošly Vaše výrobky a fungování firmy?

Reagovali jsme na požadavky našich zákaznic a zákazníků. Ty byly pro nás inspirací. Podle jejich reakcí jsem upravila střih a vybírám materiály do nových kolekcí. Se založením e-shopu na nicebelly.cz se změnil samozřejmě i způsob objednávání. Celý proces výroby pásů, balení objednávek se snažíme stále více zjednodušit, zefektivnit a zpříjemnit zákazníkům.

Co vše musí splňovat, absolvovat člověk, když se rozhodne podnikat ve Vašem oboru? Přece jen právě v této oblasti je konkurence značná.

Musí se obrnit trpělivostí a neklesat na mysli. Vyrábět textilní výrobky v Čechách, kde zkrachovala většina velkých textilek a kde je téměř nemožné sehnat za dobrou cenu kvalitní materiály, není jednoduché. Snažím se proto odlišit tím, že mám opravdu originální a funkční střihy. Moje bederní pásy jsou delší a oboustranné. Těhotenské pásy mají takový střih, že kromě estetické funkce mají i funkci zdravotní. Jejich výroba je pak samozřejmě nákladnější než u pásů, které jsou pouze z jednoho materiálu a mají rovný tvar „roury“. Ale věřím, že zákaznice funkčnost ocení. Velká konkurence může být tedy i prospěšná, nutí Vás se stále posouvat dál a zlepšovat.

Jak těžké bylo se na trhu prosadit?

Prosadit se je těžké v každém oboru. Nejtěžší je ale podle mě vytrvat. Mít trpělivost a i přes neúspěchy se nevzdávat a jít dál. I za cenu, že budete muset někoho propustit, pozměnit výrobek nebo třeba změnit název firmy. Je důležité se spoléhat na svou intuici.

Jak vypadá výroba bederních pásů?

Nejdříve vybírám vhodné materiály. Mám několik dodavatelů a znám jejich zboží. Pak zkouším vhodnou barevnou kombinaci materiálů. Pro každý pás vybírám dva různé materiály, aby se dal nosit oboustranně. Z vybraných materiálů odměřím dostatečný počet metrů a švadlenky si odnesou svou „kupičku látek“ domů. Dostanou střihy na pásy ve všech velikostech, a pokud je třeba i vhodné šicí stroje. Mohou si tak svou práci udělat, kdy jim to vyhovuje. Stačí, když mi jednou týdně přinesou hotové zboží.

Kde berete inspiraci?

Pásy testuji jednak na sobě, ale zajímám se i o postřehy z mého okolí a v neposlední řadě mých zákaznic. Bederní pásy byly původně navrženy jako kojící pásy, protože má dcerka se narodila v zimě a při kojení mi táhlo na záda. Zároveň jsem dostávala poptávky od zákaznic, kterým se moc líbily mé těhotenské pásy, ale těhotné nebyly. A pořídit si miminko jen kvůli pásu, by asi nebylo rozumné. Prosily mě tedy, abych navrhla i něco pro netěhotné. Chci, aby si výrobky Nice Belly zachovaly punc jedinečnosti a funkčnosti, zároveň aby nebyla jejich výroba příliš náročná. Líbí se mi, že naše zboží má i ten lidský rozměr, že každý bederní a těhotenský pás projde rukama švadlenek, které je pečlivě zpracují a vyžehlí.

Vycházíte při navrhování modelů i z poznatků medicíny nebo třeba východní filosofie?

Samozřejmě. Pásy musí být v prvé řadě funkční, proto si je také zákaznice a zákazníci kupují. Mají chránit ledviny a bříško. Těhotenské pásy musí zároveň bříško podpírat zespodu a netlačit na něj zepředu, jak to bohužel bývá u běžných těhotenských pásů, které jsou střižené pouze rovně. Bederní pásy musí hezky sedět v oblasti ledvin a pupíku. To, že používám dva materiály pro výrobu bederního pásu, má nejen estetickou funkci. Vzduchová vrstva mezi materiály slouží jako výborný izolant a pás tím pádem nemusí být extra tlustý a přitom krásně hřeje. Jako doplňkový produkt prodávám i pásy Haramaki. Jejich střih je upraven podle mých bederních pásů, jen výška je jiná. Bederní pásy mají cca 32 cm kdežto Haramaki od 35cm výše. Podle východní filosofie je oblast HARA (cca 5 cm pod pupkem) považována za pramen životní energie a síly člověka. Proto je třeba dbát na to, abyste měli tuto oblast stále v teple. Tím budete i přirozeným způsobem podporovat imunitu. Odtud také název Haramaki. Původně to byla součást japonské bojové výzbroje, která měla kromě zdravotní funkce sloužit i jako talisman pro štěstí.

O jaké výrobky je největší zájem?

Nejlépe se prodávají bederní pásy. Já osobně mám ráda barvičky, ale chápu volbu mých zákazníků, kteří nejčastěji objednávají černo-šedý a černo-bílý bederní pás. Jsou to praktické kombinace, které se hodí ke každému oblečení.

Kdo je Vaším typickým zákazníkem?

Je to žena mezi 20 – 50 lety. Má se ráda, ráda nosí hezké věci a má určité požadavky na kvalitu. Ví, že je důležité být fit a dbát na své zdraví.

Vrací se k Vám ti, co už si nějaký výrobek pořídili?

Naprostá většina našich zákaznic se vrací, což je pro mě obrovská satisfakce. Většinou začnou právě nějakým černo-šedým bederním pásem a pak zkouší odvážnější kombinace. Některé si nechávají šít na přání a z naší nabídky materiálů si nakombinují bederní pás podle svých představ. Nové materiály vždy vyfotím a pověsím na Facebookové stránky Nice Belly, takže je naše fanynky a fanoušci mají hned z první ruky.

V čem jsou Vaše výrobky jedinečně?

Odlišujeme se jedinečnými barevnými kombinacemi, protože vzorované pásy jsou vždy pouze sezónní záležitostí, zpravidla tak po půl roce je vzorek nahrazen novým, neokoukaným. Dále se naše pásy liší originálním střihem a způsobem výroby. Chceme zachovat na výrobku podíl ruční práce, která je sice nákladná, ale v dnešní době dává výrobku jedinečný charakter. Zákaznice si kupují produkt vyrobený v Čechách a naše švadleny dostanou za svou práci dobře zaplaceno. Všichni víme, že podmínky dělníků v textilním průmyslu např. v Bangladéši patří k nejhorším na světě. A že i přesto, že tam je dětská práce zakázána, realita je jiná. Proč tedy něco takového podporovat?

Proč by měly bederní pásy nosit i děti?

Pro děti jsou bederní pásy vhodné od věku, kdy odrostou tzv. „bodyčkům“. Maminky jim pak můžou pásem chránit ledviny. Není nic horšího, než když vidíte špuntíka trpět se zánětem močového měchýře. Děti jsou, ale o dost aktivnější než my, dospěláci, proto doporučuji dát pás do kalhot, aby lépe seděl a nevyhrnoval se při projížďkách na klouzačce. Mají také jiný tvar postavy a tak dětské pásy, v poměru ke klasickým pásům pro dospělé, děláme delší. Děti nosí pásy rády, protože jsou hezky barevné a je to něco „speciálního“. Dostávám kupodivu hodně pozitivních ohlasů od maminek chlapečků, kde bych čekala, že možná bude s nošením tohoto, ne zrovna typicky klučičího doplňku, problém. Jednomu chlapečkovi jsem dokonce musela ušít i bederní pás na spaní, protože ten, který nosil do školy, odmítal sundat.

Jsou mezi Vašimi zákazníky i muži?

Bederní pásy jsou samozřejmě vhodné i pro muže. Zatím si je kupují ti odvážnější a alternativnější. Řada mužů má totiž pocit, že je to spíš ženská záležitost. Osobně si ale myslím, že takové pocity by měly jít stranou, protože zdraví máme jen jedno.

Kolik máte druhů barev a které jsou momentálně nejvíce v oblibě u žen, dětí, mužů?

Sortiment neustále obměňujeme. Momentálně mám skladem 16 různě barevných druhů bederních pásů. Všechny samozřejmě v základních velikostech (S,M,L). Velikost XS, XL, a XXL šijeme na přání. Ženy kupují zpravidla základní barevnou kombinaci černo-bílou a pak něco hodně veselého např. Bederní pás „Be Happy“, který je bláznivě kytkovaný a druhou stranu má sytě červenou. Z dětských je také nejoblíbenější vzor „Be Happy“ a pro kluky modrý ptáčkový. Pánové jsou decentní a kupují v 90% bederní pás černo-šedý.

Co Vás osobně nejvíc potěší?

Tou největší odměnou jsou pro mě dobré reference. Ohlasy od spokojených zákaznic, kterých dostávám opravdu hodně, jsou tím tolik potřebným hnacím motorem. Už několikrát jsem byla na pokraji sil a říkala si, že nemá smysl investovat tolik energie do něčeho, co má nejistou budoucnost, především v dnešní době, kdy jsme zavaleni levnými produkty z Asie. Pak ale přijde jeden nadšený e-mail a zase mám energie na rozdávání.

 

Napište uživatelce

Co Vám umožňuje
registrace?

  • aktivně diskutovat
    s ostatními
  • komentovat veškeré dění
  • ptát se na to, co Vás zajímá
  • sdílet své zkušenosti a sbírat nové
  • vytvořit si vlastní profil a podělit se o svůj příběh
  • díky newsletterům získávat veškeré informace jako první
Registruj
 

 


< Prosinec 2016 >

 

Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

 

Aktivita na Facebooku

50 %
Ženy v číslech

 

50:50, tak by se dal vyjdářit podíl žen a mužů mezi uživateli počítačů a internetu.

s.pageName = "Kateřina Boháčová | Život nápadům - Staňte se součástí komunity:uzivatelky-katerina-bohacova-html"; delete s.pageState; s.prop4 = "Generic"; s.prop5 = "Uzivatelky"; s.prop6 = "Uzivatelky"; s.prop7 = ""; s.prop8 = "CZ";